Skeikampen!

Ja, dit beger jag mig om ett par timmar.
Eftersom vi inte har någon takbox, och Mekonomen inte klarar av att sätta på någon, så åker jag upp till hytta utan någon som helst utrustning. Får inte plats med några längdskidor eller bräda i vår fullsatta Mazda. Disaster. Blir till att hyra ett par pinnar att staka sig fram på.

Men fan så gött det ska bli.

Ryggsäck - check
Termos - check
Långkalsonger - check
Go å glá, kexchoklá - check, check

Sen äre bara att staka sig upp på kalfjället och njuta i ett strålande solsken. Förmodligen kommer jag också att gräva ner mig på ett lämpligt ställe. Sitta vänd mot den stora gula och solbada fejjan.

Norge, Norge fosterland.

d
Jodå, backarna ser klart godkända ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0