Vad fan hände?

Vissa saker kan sänka en-i-bött per omgående. En kass start på OS är en sådan sak.
Gårdagskvällen var hemsk. Vidrig. Inte för att jag inte hade trevligt sällskap eller en god chipspåse in front of me, utan för att resultatet i damernens sprint var åt helvete fel. Ja, fel är helt rätt ord i detta sammanhang. Inte fan skulle det stå en superskräll överst på prispallen. Eller ok, att det blir en skrällseger kan jag köpa. Det är ju lite av tjusiningen med idrott. Kommer hon däremot från Slovakien, har ryskt påbrå, har varit "skadad" i princip hela säsongen och dessutom skjuter en bom, ja, då kokar det inombords.
Dom som läser detta och har sysslat med individuell konditionsidrott vet hur stora skillander det kan vara på en bra och en dålig dag. Men ni vet också vilka begränsningar ni och alla andra har. Man slår inte ett superpers som Kuzmina gjorde igår hur som helst. Man går inte från att vara nummer 40 och 42 som denna slovakiska var i genrepen före OS, till att spöa skiten ur allt och alla på en lättåkt bana.

Det stinker lång väg. Jag hoppas faktiskt att hon åker fast, liksomm jag hoppas att alla de ryska åkarna åker dit också. Bullshit att halva landslaget skulle gå dopade, medan andra halvan inte är det. Samma ledare, samma läger, samma kultur.

Tänker spela på rysk seger i herrarnas sprint ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0