Var god dröj...

"Ditt samtal är placerat i turordning, väntetiden är beräknad till fem minuter, var god vänta på din tur".

Ja, så har det gått - om och om igen - i mitt öra under morgonkvisten. Sitter och squeezar pengar ur diverse försäkringsbolag, vilket får räknas som ett av livets stora nöjen. Tror att många av tanterna jag tjötat med tycker att jag är en riktigt obehaglig mygga som man bara vill daska till med en ihoprullad Tara. Men vafan... Är man arbetslös och behöver inkomster, ja, då får man fanimej vara lite pain-in-the-ass och försöka klämma ut stålarna som egentligen inte finns där. Måste ju säga att jag yckats ganska bra.

Resan till USA - Pengarna tillbaks.
Sjukhusvistelse - Catchiiiiiiing.
Hemresa från Thailand - Mja, mjo.. Jag har ju ingen annan hemresa att visa upp. Men för satan, nåt ska man kunna få ut.
Försäkringskassan - Jag är ju faktiskt sjuk... Arbetsinvalid. Sjukersättning kräves!

Jodå, jag kommer nog kunna leva i arbetslöshetens brinnande eldar ännu ett tag.
Men.
Fy. Fan. Va. Rastlös. Jag. Är.

Skulle ta ett jobb som städare för Baja-Major för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0