Mardöm!

Detta är en mardröm. Den hade varit värre om inte AC eller en skön säng hade funnits till hands - men fortfarande en mardröm.
Natten var väldigt många toalettbesök. Ett livligt drömmande gjorde att jag rörde mig i sömnen, och därmed måste jag också kuta på toan. Det är nämligen så att när jag ligger helt still på rygg så är det lugnt. Men så fort jag börjar vrida mig om från sida-till-sida så skriker magen till.
Dagen har forstatt i samma anda. Nu ligger jag så stilla jag kan och dricker vatten med socker och salt i för att hålla igång kroppen.

Imorgon ska jag alltså resa hem. Har redan nu börjat förbereda mig mentalt för resan - för ett järnhårt psyke kommer att behövas.
Flyger 22:45 från Phuket (16:45 svensk tid) till Bangkok. Där väntar en 9h lång väntan på planet som ska ta mig till Helsingfors. Blir att leta upp en bänk nära toaletten och bara försöka koppla av.
Sen kommer det jag ser allra minst fram emot - flygresa på 14h. Det bir fågel eller fisk, det är jag tämligen övertygad om. Antingen hamnar jag i en skön sittställning vid korridoren som jag känner mig trygg och avslappnad med, eller så hamnar jag inne vid fönstret med två feta gubbar utanför mig och magen krisar var 10:e minut. Det kan bli vad som helst.

Har ingen lust att åka härifrån...
Brukar inte tycka synd om mig själv, men nu känner jag stor självömkan.

Någon som vill ha ngt thailändskt hemköpt?

Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas du kommer med ett snyggt armband till mig ;) haha

2010-01-20 @ 19:57:17
URL: http://emmakl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0