Medan! it is

Fick höra av Odlarn att man tydligen inte kan flyga in i Thailand utan en utresa. Har ni hört? Man får alltså inte åka in, om man nu inte kan visa på papper att man ska åka ut. Ringde därför den thailändska ambassaden i Stockholm för att få detta konfirmerat.

- Nääääj, inte lesa till Thailand enkel bijäääääätt!!!
- Jamen, jag ska ju åka tåg till Vietnam ett par dagar efter inresan?
- Nääääääääääääj, måste ha letulbijääääät föl att lesa till Thailand.
- Okay. Men om man har ett visum som säger att jag ska stanna längre? Får jag komma in då?
- Nääääääääääääääääj, du hinna inte få visum föle fledaaaa.

Nähä. Vad fan gör man då?
Jag valde att boka en biljett till staden Medan, Indonesien. Undrar vad som finns att göra där, mitt ute på vichan? Måste i vilket fall ut ur Thailand inom 30 dar från det att jag reser in, och jag måste kunna visa vid inresan att jag också har något bokat... Mamma mia.
Jag som trodde att thailändarna var gästvänliga.

s
En sån här sak finns det i Medan. Lovar att ta ett foto där jag står framför.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du har tur som fick reda på det i förväg iaf.

Brorsan stod på flygplatsen och fick inte komma in i landet när han skulle vara där obestämd tid om han inte köpte en biljett på EN GÅNG!!!

Pappa fick gå i god för han :P

2010-01-04 @ 14:44:56
URL: http://zsazsazsuu,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0