Patong Beachs olika sektioner

Patong beach är en strand som är indelad i flera sektioner. Det finns inga gränser eller liknande, men med öron och ögon så förstår man direkt var man hamnat.

Längst i norr är det tätt med ryssar. Här har gubbarna nätta speedos i roliga färger, de tjocka tanterna har baddräkter som senast såg solen i slutet av 90-talet, och det är snudd på tomt med ungdomar. Här finns det heller inga aktiviteter eller dyl, då ryssarna gör sig bäst under ett parasoll med ett glas rent.

Nästa sektion är riktigt bögig. På riktigt alltså. I vattnet guppar enbart huvuden med landingsbana, och på stranden är det stek för hela slanten. Stringkalsonger är ett måste för att hålla till här. Hälften av alla besökare på denna del är inhyrda små thailändare som är partner till någon av de förtjusande farbröderna.

Sedan kommer vi till den lite mer flåida delen. Här ligger vi scandinaver, unhdomar och diverse annat folk som jobbar med Patong, t ex flygpersonal. Finns en rad vattensportaktivteter och restauranger. Bra musik.

Sista delen är...Ja, hur ska man sammanfatta den egentligen? Randompersoner, skulle jag nog säga. Här håller alla övriga nationaliteter till och det händer inte speciellt mycket. Ovanför den delen bor vi just nu, vilket är ganska skönt.
Kan för övrigt berätta att jag och Oliver flyttat in tillsammans nu på Orchid Inn, som det heter. Vi deler på en 120cm-säng och myser hårt. Riktigt fint måste jag säga att det är, och det för priset av 1200bht (250kr/rum).


Kommentarer
Postat av: Enhörning

Lura inte i några stackars tjejer att du har drnknat igen bara :P

Hoppas att ni festar för mig också, för jag sitter bara och räknar matte hela dagarna. Rock'n roll!

2010-01-13 @ 18:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0