THAI-TV!

Jag har den senaste halvtimman suttit klistrad framför Green Channel. Jag förstår inte ett ord vad dom säger, thailändarna, men fyfan va bra TV det är!
Green Channel är något av en motsvarighet till Skandinaviens "The Voice". Inhemska musikvideos (vet inte om jag ska skrika av glädje eller vrede) blandas med internationella storheter som Lady Gaga, Jay-Z osv, osv.
Just nu håller två riktiga jönsar i en show där folk får ringa in. Om de två manliga programledarna gör narr av dem som ringer in - eller om de i luren säger väldigt roliga saker - har jag inte kunnat lista ut. Thailändarna i rutan ligger i vilket fall som helst och vrider sig av skratt varannan sekund, vilket är klart underhållande - dom ser ut (och låter) som två påtända mullvadar!

Vad som också är klart intressant, är hur thailändarna (asiater överhuvudtaget) kan se mycket mer västerländskt coola ut än oss själva - i alla fall i TV! Dom är så...fräna! Håret är perfekt tilltuffsat, kläderna sitter så jäkla perfekt och de bär liksom upp dom där brillorna av Rayband-modell med röda(!) bågar på ett otroligt FRÄNT sätt.

Ja, asiatiska programledare är FRÄNA.

Vilket bra ord förresten?
Frän.
Finns det ens i ordlistan? Vad betyder det? Man kan ju böja det till Fräsig, dessutom. Om det handlar om en tjej. Är hon Fränsig då kanske?

Någon som vet?

d
Googlade på "frän asiat". Den här killen dök upp. hmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0