Bluesapa

Känner att jag kommit in kanon i rutinerna. Lärt mig massor. Kan sälja. Dagen har gått kanonbra, framgångsrika sälj och trevliga kunder. Fint väder.

Då stegar herr Bluesapa in, en kvart före stängning. David är trött men nöjd.
- Hej, jag vill ha en sladd mellan min CD-spelare och bärbara dator. Så att jag kan spela Spotify på den. Fattar du?
- Ehm... Visst, jag ska kolla. Ställer mig framför hyllan med 10 000 olika sladdar. Ögonen går i kors. Vadå från CD-spelare till data? Spotify? Menar du en vanlig apparat som man stoppar CD-skivor i?
- Ja, en sån sladd ska jag ha.
- Okay... Jag tror inte det är möjligt att koppla datorn med en USB till en CD-spelare och spela upp ett program i den. Jag ser i vilket fall som helst ingen USB som passar till en sådan. Du kan ju koppla datorn till högtalarna om du vill?
- Högtalarna sitter ju på burken!!!!! Nähä. Nä, ni kan ju ingenting här. Expert, bah. Jag går till datatema.

Min arbetsdag såg ut att sluta sådär. Men värre skulle det ju bli. Gubben stegar in genom dörrarna 10min senare med en sladd i högsta hugg.
- HA! Här ser ni! Det går ju visst!
- Ja, tydligen. Tvivlar dock fortfarande på att du kan spela Spotify i din vanliga CD-spelare.
- Du kan ju ingenting. Adjö.

Så kan också en arbetsdag ta slut. Kan någon bekräfta att det går att koppla i datorn i en CD-spelare och spela spoitfy? Är det jag som är helt okunnig i teknologins värld?

Kommentarer
Postat av: Blixt

Det går , jag kan visa dig ! :)

2010-07-06 @ 15:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0