Glasvegas in da foot

Som jag skrev i fregående inlägg - en glasbit har troligen letat sig in i foten. Ingen större deal, trodde jag. Knallade iväg till doktorn på morgonen, och där blev det åka av vill jag lova. Istället för att bara ta fram en pincett och plocka ut någon liten flisa, så åkte stora sprutan och kökskniven fram. När jag väl fått hela underbenet bedövat, började en mycket märklig procedur. Jag som aldrig tagit något bedövande, har nog aldrig riktigt förstått vilken märklig känsla det är att se - men inte känna!  Doktorn (mycket duktig) började skära-klippa-klämma, blodet rann på friskt, och jag satt stum och bara kollade på.
Efter en liten stund grabbade farbror doktorn tag i en brutal pincett och drog ut en fin liten glasskärva. "Att du fått in den här stora så djupt är imponerande" , var hans kommentar.

Att springa 2km på fyllan - med en glasbit i foten - ska jag aldrig göra om. Det får onödiga konsekvenser.

Eftersom bedövningen inte släppt (känner inte mina tår), så har jag fått ledigt från jobbet idag. Förmodligen imorn också. EM på TV it is!

Blire After beach i Säffle ikväll?

s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0