Testing, testing!

Damp ner ett kuvert adresserat till moi häromdagen. Visade sig vara från DLIK och deras arrangemang Baldersnäsjoggen. De två senaste åren har jag totalt ignorerat deras inbjudan, men i år är det annorlunda. För första gången på två år, så har jag faktiskt en fysisk status som skulle kunna klara av att träna inför ett lopp. Finns också en liten farbror i huvudet som skriker efter att få tävla igen.

Tänker därför: Varför inte - vi kör på´t!

Det var tre år sedan jag sprang på Baldersnäs senast. Den gången kom jag tvåa, knappt slagen av Bajsmannen från Strömstad. Veckan efter plockade jag hem två medaljer på junior-SM i Nyköping. Om vi nu ska reda ut förutsättningarna inför loppet, jämfört då och nu:

Träningsmil/vecka:
då, 10-13
nu, 0-1

Vikt:
då, 63kg
nu, 74kg

Fysisk hälsa:
då: topptränad, grönsaksätande, icke utgående eller drickande pojkspoling.
nu: smygtjock, chipsätande och drickande nattmänniska som sitter alldeles för mycket framför datorn.

Målet blir därför att ta mig i mål på ett värdigt sätt. Sen om det tar 20 eller 30min på den 6km långa banan, det spelar inte så stor roll.

Då kör vi.

s

Kommentarer
Postat av: Elin

Träna, träna och träna är väl inte så kul i längden x) dock kanske du bör försöka klå din ärkefiende bajsmannen. (fast än 74 kg faktiskt låter bättre än 63 kg)

2010-07-06 @ 23:37:44
URL: http://peejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0