West side!

Åkte - för andra gången den här helgen - iväg på en spontantripp. Även denna gång bar det västerut, nämligen till kustens bästa smultronställen. Däremot var det ingen gapig nöjestripp med dunka-dunka tillsammans med grabbarna, utan en stillsam utflykt med Mor.
Började med Grebbestad och smekte därefter kusten ner till Bovallstrand. Baktanken var väl att träffa på Linda & Josefine å spana in hur deras liv ser ut där nere, men dom hade dessväre åkt iväg för att kika på grisar. Vi satte oss och åt räkor á 200kr på deras lilla strandcafé i alla fall - mycket gott. Åkte vidare till Smögen, och där stötte vi på damerna i alla fall. Blev en kaffe och lite allmänt tjat innan hemfärd. Trevligt, trevligt.

Av någon konstig anledning, så var det första gången på 5 år sen senast jag var på västkusten. Varför kan man undra - det är 10mil och makalöst skön feeling där ute? Någonting säger mig dock att det inte var sista trippen dit för sommaren.

Nu är jag trött i ögat, vägarna över Munkedal - Stigen - Brålanda är fanimej inte att leka med.

Imorgon startar en ny arbetsvecka, ska bli kul. Arbetet står jag väl egentligen likgiltigt inför, det är veckoslutet i Götet som lockar. Schibby.

w

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0