Cash is king

Jag har liksom gått på tårna sedan ett par dagar tillbaka. Visserligen har det varit för att det är så mycket kul i görningen, men också för att mitt konto sinat ut till en minmal spottstyver i havet. Nu snackar vi inte så små summor som ett par hundralappar (som är minimalt för vissa andra), utan snarare i enskilda kronor och ören.

Därför kom dagens skatteåterbäring som en skänk från ovan. Mamma har tjatat på mig under hela helgen att "nej, du får lita på att jag har varit med förut, det dröjer veckor innan den kommer in på kontot!". Jag har förvisso varit ganska säker på att pengarna skulle dyka upp i slutet av den här veckan, men morsan har ju faktiskt varit med förr, så helt lugn var jag ändå inte. Därför var det förjävla underbart att cashen trillade in på kontot redan under morgonen idag! Det gjorde dom bra, skatteverket!

Jag har en förmåga att kunna knepa ihop de mest prekära situationer ekonomiskt. Jag har inte jobbat mycket alls sedan i december, inte fått några bidrag, men ändå har jag klarat mig bra och utan att vara skyldig någon speciellt mycket pengar. Ärligt talat vet jag inte själv hur det har gått till.

Känns såhär i efterhand jävligt kaxigt att boka en två veckors charter, utan några pengar på fickan över huvud taget. Hade pengarna inte kommit, vad hade jag då gjort? Tyvärr får vi aldrig veta svaret på det.

NU BARE KÖÖÖÖÖÖR VI (som sand skulle sagt).

f
Den här lille mexikanen fyller 7år idag. Barnkalas in KD it is.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0