On the road - again!

Idag gav sig jag själv och Hanna Hansson ut på jakt efter äventyr. På moped - förstås. Vem är då Hanna Hansson, undrar ni. Jo, när pojkarna och jag var på roadtrip till Skåneland ifjol, så träffade vi två skönsjungande damer på Lomma strand. En hette Moa och den andra Hanna. Moa var nere och besökte mig här ifjol, och nu dök även Hanna upp! Så liten är världen. Vi gav oss därför ut på äventyr tillsammans, då min kompanjon Jacob jobbar och hennes väninnor hade kollat alldeles för djupt i flaskan under den gångna natten.

Vi hade en jävligt trevlig och fin dag tillsammans, jag och Hanna. Åkte självklart ner till Lindos (med badstopp på vägen) och härjade omkring i den förträffliga lilla staden och dess magnifika sandstrand. Har varit i Lindos fyra gånger nu, men aldrig klättrat upp till borgen som staden är känd för. De flesta turisterna sitter på en åsnerygg - vi gick (pga fattigdom). Väl uppe möts vi av feta skyltar, sägandes "6EURO". Bara att gå å bada.

När jag är guide så är en tur upp i bergen en självklarhet. Stannade i en liten by 900m.ö.h och käkade glas med strålande utsikt. Blev även bjuden på en lokal specialitet (nu snackar vi by på 200pers) som kallades någonting konstigt. Det smakade etanol och dracks ur en flaska utan etikett. Jag köpte naturligtvis en flaska till det utomordentliga priset 1.80euro (18kr). Enligt dem, 45% - enligt mig, betydligt starkare.

Ska bli en spännande kväll med den spännande drycken.

Bara tre kvällar kvar nu. Har gått förjävla fort och har inte hänt så mycket. Mestadels har det varit vardagslunk med goda middagar, strandliv och städade utekvällar. Det ändrar vi på nu.

Tre dagars all-in. Sen ska jag sälja fotopapper och bläckpatroner resten av sommaren.


d
w
d

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0