LövgrensExpressen

Okay, följ med nu.

04:30 - Godmorgon
05:00 - Skrapa rutorna och in i bilen - mot Karlstad.
06:00-10:00 - Städa, städa, städa hundhår.
10:05-12:40 - In i bilen -> Råby, 25mil, i expressfart.
12:45-13:20 - Råby-Nyköping t/r, handla åt morfar på ICA Oppeby.
13:34 - Buss in till Nyköping
15:00-15:45 - Nyköping-Norrköping. Glass i strålande solsken utanför centralstation.
16:00-16:24 - Norrköping-Katrineholm. Pastasallad och lösgodis på Coop nära.
16:48-18:43 - Katrineholm-Karlstad.
18:48-19:48 - Karlstad-Åmål. Promenad till farsan för att hämta bilen.

NUTID: Våffelfrossa och hockeydramatik.

Ja, som ni ser har det varit en hektisk dag. Anledningen till att jag drog till Nyköping efter arbetet var att jag skulle återlämna bilen - den tyske - till morfar. Var egentligen planerat att göras imorgon, men kände mig pigg efter arbetet och beslutade mig för att dra en rövare. Köpte därför en biljett Nyköping-Åmål på centralstatsionen i Karlstad och körde uta HELVETE för att hinna med tåget jag köpt biljett till. 250km på 2,5h, det är vågahalsigt med tanke på att vägarna till större delen har en hastighetsbegränsing på 70-90.... men jag fixat!

Imorgon - upp 04:30 och iväg till kneget igen. Jobbar med en astrevlig tjej, och arbetsuppgifterna var helt OK, så det ser jag fram emot.

s
Vi bor på landet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0