Min idrottsliga framtid

Coopa ringde mig vid sjusnåret och undrade om jag inte skulle vara med och lira korpbandy. Efter viss tvekan så satte jag mig i bilen och körde ner till Karlberg.
Min karriär inom korpen har ett långt ifrån lysande facit. Faktum är att vart enda lag jag varit med i har varit slagpåsar utan dess like. Om mitt lag överhuvudtaget kommit över planhalvan under matchen, så hade vi gjort en klart godkänd insats. Så dåliga har de korpenlag jag tidigare tillhört varit.

Men inte ikväll, nejdå. Ikväll tillhörde jag ett stabilt lag med goda bolltrollare, vilket också resulterade i en förkrossande seger, 1-7. Mycket stabil målvakt i det vinnande laget - David Lövgren. Vilken dudnersuccé han gjorde. Med en räddningprocent på 85,5% och en "monster save", utsågs han till matchens första stjärna. Han var till och med så bra att han fick signa ett kontrakt för kommande matcher. Agenterna står på kö för Davids underskrift och sponsorerna lockar med enorma summor kosing.

It´s destiny.

Kommentarer
Postat av: Anneli Svensson

Tyckte vårt korpenlag inte är värda att ta så mycket skit David (: Vi gjorde faktiskt ett par mål under säsongen och blev direktlottade till semifinal.

2010-03-15 @ 16:14:09
URL: http://annelisvensson.blogg.se/
Postat av: WEBMASTER

vi var sämst.

2010-03-15 @ 18:56:47
Postat av: Anneli Svensson

Klart vi var.

2010-03-15 @ 22:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0