Svepet

Vaknar kallsvettig med solen direkt riktad mot ansiktet.
Min magåkomma har under natten resulterat i att en operation var nödvändig. Blev fullproppad med preparat natten lång, men inte fasiken somnade jag för det. Doktorerna stod lutade över mig och diskuterade hur de skulle få mig att falla i sömn. Jag kämpade emot för allt jag var värd - ville inte somna in för att sedan ha ett fett ärr på magen när jag senare skulle vakna upp. 
Drömde vidare med känsla av dödsångest. 
- Vill inte dö. Vill inte somna in. Måste kämpa emot drogerna som sprutas in i armen. Upp med blicken, fokus.

Sen, som tur är, solstrålar i ansiktet och tillbaka i verkligheten. Fumlar med armen längs sidan av sängkanten. Hittar flaskhalsen och sätter den mot munnen. MmmMmm, avslagen påskmust.
Så. Jävla. Gott.

Avslagen läskeblask i nyvaken mun är fanimej sagolikt.

j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0