Vasaloppsdagen

Första söndagen i mars innebär Vasalopp.
Ifjol stod jag själv på startlinjen, vilket var bland det häftigaste jag gjort. Nog för att jag inte åkte så fort som jag hoppats, eller fick någon lättsam resa över myrarna (läs: sick-sacka fram genom horder av elefanter), men feelingen att glida in på det klassiska upploppet är kunglig.

Nio mil - det är jävligt långt! Ni Åmålsbor, tex. Ställ er på ett par skidor och staka er ner till Trollhättan. Eller upp till Kil. Huja.

Jörgen Brink tog hem segern efter ett taktiskt fulländat lopp. Trodde nog att det var upplagt för Svärd eller Tynell, men den gamle mjölksyreutforskande Brink ville annat. Kul. Nu ser jag fram emot Northug vs. Brink på sistasträckan i Oslo-VM nästa år. Vilken grej!

s
Brink mötte väggen i VM 2003.

Kommentarer
Postat av: Viktor

Har du planer på att åka vasaloppet nästa år?

2010-03-07 @ 18:58:32
URL: http://viktorbijlenga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0