Voj, voj, voj.

Känner mig fortfarande smått berusad från schlagern igår. Precis som jag förutsett, så vann Anna Bergendahl solklart. Det var ju ingen överaskning precis, i vilket fall inte för mig som har lika finkänsliga öron som vinprovarn har tunga för superba druvor.

Kan säga som så att jag kommer leva på detta länge. Länge. Långt in i framtiden.

Tyckte att Salem al Fakir hade det bästa bidraget, och att sätta Björne vid pianot höll faktiskt på att ge honom segern. Genialt.

Nu sitter ni säkert där framför era laptops och riktigt stönar efter att få veta hur det kommer att gå i Eurovision för allas vår Anna.
Det är förstås väldigt svårt för mig att förutse just nu, eftersom jag bara hört Danmarks och Norges vinnare. En första titt in i spåkulan vittnar dock om att det kommer att gå... Sådär. Vi kommer att komma på plats 7-10 i finalen, som för övrigt blir en uppgörelse mellan en av de större öststaterna och hemmanationen Norge. Didrik Solli Tangen bjuder nämligen på en far more powerful ballad än vår lilla Anna. Dessutom - 20 000 norska flaggor och minst lika många lusekoftor i publiken - Heja Norge!

k


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0