Imran and his friends

Efter det att jag skrev hemma hos Imran igar, sa akte vi med honom, hans polare samt en rysk tjej, Julia, till en av stans nyaste och fladigaste utestallen. Val vid dorren visade det sig att det kostade manga riksdaler (alldeles for manga) att komma in, vilket fick mig att forsoka slingra mig ur det hela. Imran sade blankt  nej  och skulle till varje pris betala in mig. Okay, tankte jag. Lat oss utnyttja denna gastfrihet. Val inne var det precis so Stureplan. LAtkladda damer (snygga, ja, indiska tjejer kan fanimej ocksa se ut!), gubbar med alldeles for mycket pengar (likt Imran, tror han ar en maffios av hog rang), och indiska schteeekare. Drack mig harlig och shakade loss till Bollywood. Inte sa javla pjakigt!

Vaknade upp vid 2-tiden idag av att var taxi stod utanfor dorren. Imran hade bokat en privat cab till oss idag, sa att vi skulle kunna fa se alla sevardheter har i stan. Besokte en kopia av Taj Mahal, Mahatma GAndhis hus (dar han ocksa blev skjuten) och en stor triumfbage. Ingenting att hetsa upp sg namnvart over, men riktigt trevligt och storslagna byggnader att ta kort pa.
Kvallen har spenderats hemma hos Imran igen. HAr atit av hans mammas hemlagade fisk (i curry som allt annat) och bara tagit det easy. Imran har ocksa hjalpt oss med bokning av en 16 dagar lang resa vi ska ge oss ut pa imorgon. Har en privat chaffor som ska kora omkring med oss och gora en massa saker.
IMorgon beger vi oss osterut for att besoka ett ratttampel. Ja, ett en kyrka dar dom dyrkar och ber for ratter. Tydligen ska det finnas flera tusentals av dom dar inne. Vet inte riktigt vad det ska vara bra for. Darefter ska vi ut i oknen och harja ett par dagar. Men mer om det later. Forst - pray for the rats!

g








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0