OKEN!

Da har jag och syrran fardats an mer vaster ut, till en stad som heter Jaisalmer (eller nat sant). Den ligger nastan pa gransen till Pakistan och mitt ute i oknen, vilket far mi att kanna en viss feelin av mellanostern och arabland. But thats Ok. HAr finns ett stort fort - kallat the golden city - men inte sa mycket mer. Valdigt fint i solnedgangen dock. Anda anledningen till att vi egentligen ar har ar att vi imorgon ska ivag pa en kamelsafari pa tva dar. Ska bli intressant. Att rida hast har jag aldrig varit nagon hojdare pa, rida kamel daremot, ja, det kan nog vara min graj. 

Igar sov vi i en liten hala som heter Bikaner (lika stort som Goteborg). Besokte dar ett rattampel. Behover egentligen ingen narmare forklaring mer an att alla fanatiska hinduer gar dit for att be for the holly rats. Var tusen ch ater tusentals av dem som bara sprang omkring och harjade, medan manniskorna spelade musik och bad for dem. Jag forstar ingeting. 

Har spenderat kvallen hos en kille/gubbe harifran. Han bjod pa sin egen whiskey och berattade om en massa UFO:n han sett. Blev ganska full och tyckte att hans historier om karma, nirvana och utmojordningar var great.

Har akt mer an 100 mil i bilen de senaste tva dagarna, borjar bli trott. Imorn ska jag darfor ta en ordentlig simtur i var pool och chillaxa under formiddagen, then - expidition OKEN.

Skulle kopa mig tuggtobak igar, varpa alla indier runtomkring borjade skratta. Fattade ingenting, forens jag pavag darifran forstod att jag kopt mouth-fresherner (massa fron). Indierna har konstig humor, jag en frash mun.

Salut

g

d


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0