The blue city

Yees, da har jag mig sa dags hittat mig en dator att sla mig ner vid. Har hastat over till Jodphur, en stad som ocksa kallas for Den bla staden (pga av alla sina blaa hus). Ar nog resans so far basta stad, tycker jag. Det ar totalt kaos overallt pa gatorna, men det kanns genuint indiskt och inte manga andra turister har, vilket vi alskar.

HAr vart med nagra indiska pojkar, som jag larda kanna igar, till deras skola idag. Blev totalt upplopp nar jag och syrran dok upp, och alla ville ta i hand, ta kort och kanna pa vara klader. Var aven med en av killarna hem till honom, dar vi fick bevittna hans myntsamling, kyffe till rum (som han visade upp mycket stolt), samt ett par klunkar av en citrondryck som smakade avlopp. Syrran drack inte upp - mycket oartigt.

Igar kvall drog en kille i min alder undan mig i en grand och borjade visa indisk mjukporr pa sin mobil. "The girl is very naughty, shes workin in a small shop. Oh, look! now you can see eeeeverythng". Smafnissade aven jag, anda tills det att han borjade visa bilder pa sitt eget barn och drog in mig i hans hus - dar saklart frugan stod med ongen pa axeln. Indiska man ar naughty.

Att det star kossor overallt kanns nu helt naturligt, aven om det ar inne pa restaurangen, pa motorvagen eller pa trappen till hotellet.

Indien ar ett stort javla zoo.

Salut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0